
Kantari 2025. aastaks kokku pandud üleilmne trendide aruanne tõi välja üldised suunad, mis hakkavad kujundama alanud aasta turundusmaastikku. Ülevaade baseerub globaalsele andmestikule, milles on arvesse võetud nii Ameerika, Aasia, Euroopa kui ka Aafrika piirkondi.
Generatiivne AI ja selle usaldusväärus
Tehisintellekti kasutamine turunduses on viimastel aastatel kasvanud jõudsalt ja see trend jätkub ka edaspidi. Ehkki tark mees arvutis või telefonis aitab meid täna juba väga mitmel rindel, siis tuleb tehisaru kasutamisega olla ettevaatlik. 43% tarbijatest ei usalda AI loodud reklaame, seega peavad brändid leidma nutikaid viise, kuidas tehisaru päriselt enda heaks tööle panna.
Jätkusuutlikkus on konkurentsieelis
93% tarbijatest ütlevad, et nad soovivad elada keskkonnasäästlikumalt, isegi kui nende käitumine seda alati ei peegelda. Seega on need brändid paremas olukorras, mis suudavad luua eristuvaid ja tarbijaid kõnetavaid jätkusuutlikkuse sõnumeid.
Televisioon ja voogedastus
Traditsiooniline televiisori vaatamine püsib endiselt tugevana, kuid ei ole üllatus, et aina enam inimesi tarbib videosisu voogedastusplatvormide kaudu. Seega tuleb jätkata läbimõeldud eelarvetega, et tabada tarbijaid just neile sobivas kanalis.
Suunamudijad ja kogukonnapõhine turundus
Sisuloojad mängivad üha suuremat rolli brändide kogukondade loomisel. Ameerikas korraldatud uuringud näitavad, et võrreldes traditsiooniliste meediakampaaniatega aitavad suunamudijate abil tehtud turundustegevused kuni neli korda paremini kaasa kaubamärkide äratundmisele.
Rahvastikukasv on pidurdunud ja elanikkond vananeb
Ehkki üldnumbris maailma elanikkond kasvab, siis väljakujunenud turgudel, näiteks Ameerikas ja Euroopas, on elanikkonna kasv aeglustunud, mis tähendab, et uusi tarbijaid tuleb järjest vähem peale. Seetõttu peavad kaubamärgid leidma kasvamiseks muid alternatiive, milleks võivad olla toodete ja teenuste uute kasutusvõimaluste leidmine, parema või teistsuguse kvaliteediga toodete ning teenuste pakkumine või siis hoopis täiesti uudsete turuniššide leidmine.
Mitmekesisus ja kaasatus
Sarnaselt jätkusuutlikkuse teemadele, huvitab tarbijaid täna ka see, et kaubamärgid võtaksid arvesse inimeste mitmekesisust ja tekitaksid oma sõnumitega kaasatuse tunde. Eriti oluline on see generatsioonile Z ning LGBTQ+ kogukondadele.
Live-stream-ostlemine
Üks maailma suurimaid kommertsturge, Hiina, ennustab, et 2026. aastal moodustab reaalajas veebis ostlemine 20% kogu selle riigi poodlemistest, seega tasuks ka lääne turgudel selle kauplemisviisi osas enam valmis olla.
Kaubamärgid kompavad oma valdkonna piire
Brändid on täna otsimas uuendusi ja laienemisvõimalusi lisaks oma kategooriale ka sellega seotud valdkondades. Näiteks kui väljakujunenud toidutootja on oma tegutsemisalas ära proovinud juba mitmeid innovatsioone, siis võib ta liikuda hoopis uutesse sfääridesse: hakkab tootma jäätist või pakkuma hoopis suuhooldusvahendeid.
Jaekaubanduse meediakeskkonnad
Jaemüüjate reklaamiplatvormid ja veebipõhised ostukeskkonnad on järjest enam muutunud igapäevaseks reklaamikanaliks suurte turundajate seas. Kuna küpsiste kadumisega on muutunud esimese osapoole andmete kogumine sisuliselt võimatuks, siis on jaemüüjate positsioon oluliselt paranenud. Ennustatakse, et 2028. aastaks võib jaemüügimeedia moodustada ligi veerandi Ameerika reklaamikuludest, mis tähendab seniste hiidude Google’i ja Meta osakaalu vähenemist.
Tähelepanu hajumine
Reklaamimaastik on viimastel aastatel muutunud lahinguväljaks tarbijate tähelepanu üle. See suund jätkub ka tulevikus, mistõttu on loovlahend ja sõnumi asjakohasus teemad, millest ükski turundaja ei tohi enam mööda vaadata. Jäädavalt on kadunud lihtsakoeline reaalsus, kus müügisõnumile lisati juurde klausel „uus” või toodi võimalikult suurelt välja allahindlusprotsent. Silmapaistvuse saavutamiseks on täna vaja oluliselt innovaatilisemat lähenemist.