EESTIS AVANES REKLAAMIDE VÕIMALUS TIKTOK KESKKONNAS

 

TikTok kasvab Eestis jõudsalt, seda nii kohalike sisuloojate kui ka brändide seas. Eestis on platvormil igakuiselt erinevate allikate põhjal 240 000-400 000 kasutajat, kes ei vaata pelgalt ainult tantsuvideosid. Igaühe sisu antud keskkonnas on selge peegeldus sellest, mida inimene ise otsib ning millest huvitub. Platvormi edukuse suurim võti on autentsus ja loomingulisus. Lisaks on TikTok kui platvorm muutnud seda, kuidas sisu tarbitakse ja millised on ootused sotsiaalmeedia sisule.

Kui võrrelda TikToki teiste sotsiaalmedia platvormidega, siis üks kõige silmapaistvam erinevus on kasutajate tähelepanu ja keskendumine platvormile. Kui sirvitakse Instagrami või Facebooki, siis tegevus toimub justkui taustal, TikTokis on aga olukord teine. Kui avatakse antud rakendus, siis ollakse kogu oma tähelepanuga keskendunud ekraanile. See annab kaubamärkidele võimaluse luua emotsionaalne side oma sihtrühmaga. Platvorm on muutumas ka aina populaarsemaks otsingumootoriks ja seda eriti noorte seas. Üks suurimaid põhjusi, miks TikTok mõjutab ostuotsuseid nii tugevalt, on platvormi autentsus. Lihtsustatult – kui Instagramis näeme stuudios toodetud reklaami uuest huulepulgast, siis TikTokis näeme, kuidas see huulepulk päris inimeste huultel välja näeb.

Platvormil reklaamimiseks on vaja luua ja valideerida ettevõtte reklaamikonto. Lisaks tuleb veenduda, et TikToki Pixel on korrektselt seadistatud, eriti praegu, mil lihtsalt ulatusele optimeerimise võimalus Eestis veel puudub. Esialgu on TikTokis võimalik optimeerida kampaaniaid turunduslehtri alumisele osale, see tähendab, et saab valida, kas reklaamidega suurendada liiklust oma veebilehele või luua TikToki enda platvormile spetsiaalne lehekülg. Kampaaniaid võib optimeerida ka konversioonile. Reklaami eelarve peab minimaalselt olema 50 eurot, laias plaanis soovitame TikToki reklaame planeerida samades suurusjärkudes Meta eelarvetega.

Esialgu kuvab TikTok Eestis reklaame For You uudisvoos. Reklaamvideo maksimaalne pikkus on 60 sekundit, orgaanilise postituse reklaamimisel võib video olla pikem, see tähendab, et kui ettevõttel on olemas juba TikTok konto, saab reklaamida seal olemasolevat sisu. Kasutajatel on hetkel võimalik reklaame vahele jätta ning neid näidatakse teatud ajavahemiku järel. TikTok on eelkõige meelelahutusplatvorm, seega reklaamid võiksid olla lõbusad, ootamatud ja kaasavad ning mitte segada kasutajat selles, mida ta tuli platvormile jälgima. Reklaami paeluvaim osa peaks jääma esimese kolme sekundi sisse. Väga oluline on heliline pool, tuleks kasutada huvitavat muusikat, heliefekti ning rakendusele omast kõneviisi. Tekstid seevastu peaksid olema lühikesed ja selged, esitades peamised mõtted esimeste sekundite jooksul. Parim reklaam on see, mis ei ole reklaam, orgaanilisuse ja autentsuse olulisust ei ole võimalik üle tähtsustada.

Kui Sa ei ole veel platvormiga tutvunud, aga tekkis huvi, siis avasta lehte TikTok Creative Center. Sealt leiad inspiratsiooni ning saad paremini aru, mis toimib TikTokis isegi kui ise seda platvormi igapäevaselt ei kasuta. Hakka katsetama! Proovi erinevaid lähenemisi, jälgi tulemusi, mõõda efektiivsust ning analüüsi, mis toimib just Sinu kaubamärgile kõige paremini. Kui tekkis huvi, aga ei tea, kust alustada, siis suhtle oma projektijuhi või digispetsialistiga.