Inspired Universal McCann

#1 meediaagentuur Eestis

KANTAR EMORI EELVAADE 2026. AASTASSE

Kantar Emori globaalne uuring Media Reactions annab ülevaate meediatarbijate ja turundajate hoiakutest 30 turul, aidates kaubamärkidel teha teadlikumaid otsuseid 2026. aasta meediastrateegia kujundamisel. 

Tarbijad on reklaamide suhtes üha avatumad. Reklaamide vastuvõtlikkus on kasvanud, 57% tarbijatest suhtub reklaamidesse positiivselt. Endiselt on eelistatud offline-kanalid, näiteks müügikoha reklaamid ning sponsorlus erinevatel üritustel. Kuid on hakatud jälgima ka veebiüleseid sündmusi ning märgatakse seal tehtavaid reklaame.

Kui vaadata, milliseid platvorme eelistavad kasutada tarbijad versus turundajad, siis näeme päris suuri erisusi. Tarbijate lemmikud on Amazon, Snapchat, TikTok, Twitch ja Prime Video. Turundajad seevastu nimetavad oma lemmikuteks YouTube’i, Google’i, Netflixi, Spotify ja Disney+ platvorme. Märkimisväärse languse on läbi teinud endine Twitter, uue nimega sotsiaalmeediaplatvorm X. 

Kuigi üldine suhtumine tehisintellekti muutub positiivsemaks, siis 57% tarbijatest kardab endiselt võltsreklaame. Samal ajal kasutab generatiivset AI-d juba 70% turundajatest, mis tähendab, et tarbijaid tuleks selles osas rohkem harida. 

Reklaamide vastuvõtlikkus on kõrgeim Aafrikas ja Lähis-Idas (71%) ning madalaim Aasias ja Vaikse ookeani piirkonnas (43%).  Kohalikud platvormid ja kultuurilised erinevused mõjutavad tugevalt reklaamide tajumist ja eelistusi.